O psychoterapii

O psychoterapii:

Proces psychoterapii rozumiem jako spotkanie z drugim człowiekiem, towarzyszenie mu w odkrywaniu ważnych zdarzeń życiowych, które utrudniają i przeszkadzają w osiągnięciu celów życiowych. Dzięki psychoterapii przykre objawy maja szansę ustąpić co otwiera nowe możliwości oraz spojrzenie na siebie samego i swoje życie z innej perspektywy.

Psychoterapia jest doświadczeniem emocjonalnym, nie tylko intelektualną dyskusją dwóch osób, ale silnym przeżycie i właśnie dzięki temu jest możliwa zmiana.

Ważnym czynnikiem działającym w procesie psychoterapii, to autentyczna dająca wsparcie relacja terapeutyczna, dająca możliwość doświadczenia ulgi, nadziei, odreagowania oraz uzyskania wglądu we własne schematy myślenia, działania, przeżywania uczuć. Ponadto psychoterapia jest metodą leczenia rozmaitych zaburzeń i problemów natury psychicznej polega na dotarciu do źródła problemów przy użyciu rozmaitych technik terapeutycznych oraz daje możliwość ich przepracowania w bezpiecznych warunkach.

Z psychoterapii oraz konsultacji możesz skorzystać gdy:

• przeżywasz życiowy kryzys,
  • doświadczasz brak zadowolenia z dotychczasowych relacji, osiągnięć, potrzebujesz zmiany,
  • kiedy zauważasz u siebie obniżony nastrój, trudności w przeżywaniu przyjemności, obojętność, brak energii,
  • cierpisz z powodu objawów nerwicowych, odczuwasz lęk, niepokój, natrętne myśli, zaburzenia snu,
  • doświadczasz poczucia straty, żałoby,
  • doświadczasz trudności w relacjach z bliskimi lub masz trudności w nawiązaniu bliskich relacji,
  • doświadczasz trudności wychowawczych, oraz problemów w relacji małżeńskiej,
  • zauważasz u siebie kryzys zawodowy, objawy wypalenia zawodowego,
  • trudności w radzeniu sobie ze stresem,
  • kiedy zmagasz się z problem uzależnienia, swoim lub bliskiej Ci osoby.